İmam Ensari Yentürk, Müslüman olmayan bazı Japonların da camiye gelerek hutbeyi dinlediklerini, Ramazan’da iftarlarına katıldığını söylüyor.
Tokyo Camii ve Türk Kültür Merkezi Japonya’nın başkenti Tokyo’da yaşayan Müslümanların toplanma yerleri. Tokyo Camii ve Türk Kültür Merkezi İmamı Ensari Yentürk, Tokyo Camii’nin sadece bir ibadethane olarak hizmet vermediğini, aynı zamanda bir kültür merkezi-külliye olarak sosyal faaliyetlerde bulunulduğunu anlattı. Yentürk, camide geçen seneden bu yana her gün 150 kişiye iftar verildiğini belirterek, camide Türkiye’den getirilen bir aşçı tarafından özellikle Türk yemekleri hazırlandığını kaydetti.
Caminin iftar programına Japonların yanı sıra Tokyo’da bulunan tüm Müslüman milletlerden insanın katıldığını ifade eden Yentürk, gayrimüslim Japonların da iftar sofralarında yer aldığını söyledi. Yentürk, bu sayede gayrimüslimlerin de Ramazan ayı ve oruçla ilgili bilgi aldığını anlattı. Caminin sosyal alanlarıyla Japon Müslümanların cenazeden toplantı ve iftar gibi birçok ihtiyacına yardımcı olduğunu belirten Yentürk, bunların yanı sıra camide bilimsel toplantı ve konferansların da düzenlendiğini ifade etti.
JAPONCA, TÜRKÇE VE İNGİLİZCE HUTBE
Özellikle cuma namazlarında Tokyo’da yaşayan tüm Müslümanların toplanma merkezi haline gelen Tokyo Camii’ni dünyanın birçok yerindeki camilerden ayıran en büyük özelliklerinden biri de hutbenin Japonca, Türkçe ve İngilizce olarak üç dilde okunması. Göreve başlamasının ardından önce iki dilde hutbe okuduğunu kaydeden Yentürk, görevi sırasında Japonca eğitimi alarak bu dilde de hutbe okumaya başladığını belirtti. Bazı gayrimüslim Japonların da özellikle cuma namazlarına gelerek, hutbe dinlediklerini anlatan Yentürk, İslam’ın daha iyi tanınmasının nedenleri arasında, Osmanlı Devleti’nin bu ülke kıyılarında batan Ertuğrul Firkateyni faciasının da büyük etkisi olduğunu anlattı. Yentürk, bu trajik başlangıcın iki ülke arasında kuvvetli bir bağ oluşturduğunu kaydetti.
Japonya’da İslamiyet’in özellikle 1920’li yıllarda Japonya’ya göç eden Kazan Türkleri ya da Tatarları olarak bilinen gruplar sayesinde yerleşmeye başladığını belirten Yentürk, Japonya’nın Müslüman ülkelerle 1970’lerden sonra ilişkilerinin artmasının İslamiyet’in daha da tanınmasına yardımcı olduğunu söyledi.
Bilim adamlarına göre, Japonya’daki Müslüman sayısının diğer milletlerden olan Müslümanlarla birlikte 300 bin civarında olduğunu bildiren Yentürk, Japonlara göre ise bu sayının 100 bin civarında seyrettiğini belirtti. Camide verilen iftar programına katılan Japon Müslümanlardan Salih de Japonya’da İslamiyet’in her geçen yıl daha da iyi tanındığını ve Müslüman sayısının arttığını söyledi.
AA