Pikniğe Değil, Uçak Uçurmaya Gidiyorlar

Dünya Hali
Havada akrobasi hareketi yapan, bir kuş gibi süzülen uçakların hemen altında ise yirmi beş otuz kişilik bir grup var. Her meslekten insanı bir araya getiren model uçak tutkusu için biz de şimdi inişe ...
EMOJİLE

Her meslekten insanı bir araya getiren model uçak tutkusu için biz de şimdi inişe geçiyoruz.Hafta sonunu farklı uğraşlarla doldurmak isteyenleri cezbeden aktivitelerden biri de model uçak uçurmak.

Herkesin pikniğe, halı sahada top oynamaya ya da gezmeye gittiği pazar gününü gökyüzünün maviliğinde süzülen uçakların heyecanıyla değerlendiren bir grup, her hafta sonu Başakşehir Olimpiyat Stadı’nın civarındaki boş bir arazide bir araya geliyor.

Uzaktan bakınca park eden 15-20 arabanın piknik için geldiği hissine kapılıyorsunuz. Şemsiyeler açılmış, masalar kurulmuş…

Patika bir yolu araçla güç bela geçtikten sonra ellerinde kumandalarla gökyüzünü seyre dalmış bu grubun arasına katılıyoruz.

Birbirini daha öncesinde tanımayan ama model uçak sevdasıyla bir araya gelip kaynaşan her meslekten insanın bulunduğu bu gökyüzü sevdalılarının yüzünden çocuksu sevinçleri okunuyor. "İniş var!" diye bağırıyor biri uçağını çimenlerin üzerine indirmeye çalışırken, diğerleri rotasını değiştiriyor aniden.

Havada, motor özelliklerine göre sesler çıkararak süzülürken biz yerde uçağının tamiriyle uğraşan meraklılara yaklaşıyoruz. Lokantacılık yapan Yusuf Kaçmaz’ın, üç sene önce on-road araçlarla başlayan model tutkusu gökyüzüne ulaşmış.

"Kahve alışkanlıkları olan, boş zamanlarını değerlendirmek isteyen, vida tutmasını bilenlere tavsiye ederim. Hafta sonları arkadaşlarla geliyoruz, kimi esnaf, kimi doktor. Burada hem uçaklarımızı uçuruyor hem de piknik yapıyor, mangal yakıyoruz." diyen Kaçmaz, pazar günleri Olimpiyat Stadı’nda buluştuklarını, bazen de Orhanlı ya da Hezarfen’e gittiklerini anlatıyor.

Nitro ve kurşunsuz benzinle çalışan çeşitli uçakları olduğunu belirten Kaçmaz, yerde ince ince silip temizlediği uçağı havada görmenin harika bir duygu olduğunu söylüyor.

Model uçaklara üç araba parası harcadı

İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde kampüs amiri olarak görev yapan Emrah Çırak’ın model uçak tutkusu on yıl öncesine dayanıyor. Statik maket konusunda Türkiye’nin sayılı maketçilerden olan Çırak, bel fıtığına yakalandıktan sonra maket yapmayı bırakmış ve helikopter uçurmaya başlamış.

Dört helikopteri yanında dört tane de model araba sahibi olan Çırak "Ayrıca bir uçak aldım. Üzerine taktığımız bir kamera ile havadan görüntüleme yapıyoruz. Sonra bunları belgesel haline getirip YouTube’da yayınlıyoruz. Bu hobiye harcadığım masrafla üç araba rahat alırdım." diyor.

Tıbbi malzeme üreticisi Atilla Sade’nin durumu da Çırak’tan farklı değil. On yıl önce başladığı model uçak merakı onu dört uçak sahibi yapmış.

Sade, "Pazar günleri sabah 08.00’de buraya geliyoruz. Vaktim saat 13.00’e kadar, ondan sonra eve gidiyorum, evde iki çocuk ve hanım var çünkü. Onlarla ilgileniyorum. Bu işin sonu yok." diyor.

Amatörce başlayan bu sevdanın teknik ekibi de her zaman pistte hazır bulunuyor. Türk Hava Kurumu Gökçen Havacılık model uçak mağaza sorumlusu ve aynı zamanda model uçak öğretmeni olan İsmet İlhan, hafta sonu bir araya gelen bu meraklılara teknik destek veriyor.

"Burada eğitim de yapıyoruz, keyif içinde uçak uçuruyorum. Çocukluğumdan beri modelcilikle uğraşıyorum. Bakırköy’deki mağazamızda hem simülatör dersleri hem de tamir için atölyemiz mevcut. Türk Hava Kurumu’nun açtığı bu mağaza sayesinde uçak fiyatları son yıllarda epeyce düştü. 320 TL’den başlar uçaklarımız ve 5 bin lira ve daha yukarısına çıkar." diyen İlhan, bu hobinin ciddi tehlikeler oluşturabileceğini de söyleyerek uyarıyor: "Bu iş oyuncak değil, tehlikeli tarafları çok. O yüzden güvenlik asla elden bırakılmamalı."

Her pazar bir araya gelen bu model uçak tutkunlarını geride bırakıp üzerimizden geçen uçakların altında patika yola geri giriyoruz.

The İmam gökyüzünde…

Kerem Üzer (Yeşilyurt Camii imamı): "Araba, helikopter, uçakla beş yıldır uğraşıyorum. Dört beş araba, üç dört tane uçağım var. Bu başka bir şey, anlatılmaz cidden. Sabah 7.00’de herkes uyurken biz buraya geliyoruz. Uyuyan kişi o an uykudan nasıl bir haz alıyorsa, ‘Bir pazarım var.’ diyorsa biz de ‘Benim bir pazarım var, uçak uçuralım.’ diyoruz. Farklı gruplardan insanlarla birlikte olmak, tanışmak da güzel şey. Herkese tavsiye ediyorum. Şu an uçurduğum uçak bin liraya mal oldu. Cami cematinden katılan kadar katılmayan da var ama katılmayanları bu işe alıştırmak lazım. Bu tutku anlatılmaz bir keyif."

Model uçak sevdası sigarayı bile bıraktırıyor

Erol İzci (Model uçak satıcısı): "Zeytinburnu’ndaki mağazamda sadece uçak satmıyor, teknik destek ve eğitim de veriyorum. Kolay öğrenilecek bir hobi değil, uçuş eğitimi gerekiyor. Rahmetli dedem bir uçak hediye etmişti altı yaşında iken. Hâlâ bu plastik F4 maketini saklıyorum.

Hava Harp Okulu’na gitmeyi çok istemiştim, yazılı imtihanı kazandım. Rahmetli babam ailede çok subay olduğu için göndermedi. Ama uçuş sevdam bitmedi. Yaşım şimdi genç olsa kesinlikle babamı dinlemezdim.

Gökyüzüne karşı bir aşk ve sevda olmalı, bu varsa uçmaya hazırsın. Ekonomik bütçesi dar olup da sigarayı bırakan, o parayı uçak için harcayan çok insan var. Eskiden çok pahalı, zengin işiydi, artık ucuzladı uçaklar."