Fetih’ ile İlk Hediyemizi Verdik

Türk Sineması
İzlenme rekoru kıran ‘Fetih 1453’ filminin görsel efektlerini hayata geçiren Serkan Zelzele’nin, bugüne kadar Hollywood’da çekilen birçok filmde imzası bulunuyor. Zelzele, &quo...
EMOJİLE

İzlenme rekoru kıran ‘Fetih 1453’ filminin görsel efektlerini hayata geçiren Serkan Zelzele’nin, bugüne kadar Hollywood’da çekilen birçok filmde imzası bulunuyor. Zelzele, "Biz, ‘Fetih 1453’ ile Türkiye’ye ilk hediyemizi vermek istedik" diyor

Şubat ayında vizyona giren ve bugüne kadar 6 milyonun üzerinde gişe yapan ‘Fetih 1453’ filmi, görsel efektleriyle de dikkat çekti. Filmin görsel efektleri; izlediğimiz birçok Hollywood filminin yapımında rol almış olan Serkan Zelzele’ye ait. Hollywood Los Angeles’ta Epics Fx Studios adlı bir şirketi olan Zelzele, görsel efektlerin sinemada kullanımını ve yeni başlayacaklar için tavsiyelerini Digital Age dergisinden Hüseyin Gönüllü’ye anlattı…

‘Fetih 1453’ün ne kadarı görsel efekttir?
‘Fetih 1453’ün sahnelerinin yüzde 70’inde görsel efekt kullanılmıştır diyebiliriz. Bunun içinde set çekimleri de oluyor. Bazen seti tamamlıyoruz, bazen setin büyük bir kısmını yapıyoruz. Bazen de tamamen üç boyutlu olarak üretiyoruz.

KİMSE İNANAMADI

Film için kaç kişilik bir ekip çalıştı?
Fetih filminde iki sene boyunca yaklaşık 40 kişilik bir ekip çalıştı. Tabii bunun aşamaları var. Kare aşamasında hemen her şey masada çözülür. Çok yoğun animasyon ve görsel efekt gerektiren sahneler ise çok daha uzun sürer ve tamamen bir ekip işidir. Gerçekçi görseli yakalamak çok zordur. Bir tarzı olan, ‘Harry Potter’ gibi filmler aslında daha kolaydır. Işığı biraz fantastik verirsiniz; doku az olabilir ama o fantastiklik onu götürür. Ama fantastik olmayan bir filmde görsel efekt yaptığınız zaman, bu bir fotoğrafla aynı kaliteye sahip olmalı. Bunun için de üç şeyin bir arada olması gerekir: Zaman, çok iyi gelişmiş bir göz ve teknoloji.

Filmle ilgili aldığınız tepkiler nasıl?
Eleştiriler olacaktır, olmalı da. ‘Fetih 1453’, Türkiye’de yapılan çok büyük bir proje ve bence başarıyla tamamlanmıştır. Buna tabii ki halk karar vermeli. 6 milyon insan seyretti. Türkiye rekoru çoktan kırıldı. 7 milyona gidecek gibi görünüyor. Böyle fantastik başka bir film gelmezse, belki 10-15 sene bu rekor kırılamayabilir. Bence bütçesiyle yurt dışında da ses getirebilecek tarzda bir film ve ses getirdi de. Şu anda filmi yurt dışından satın almak isteyen birçok ülke var.

Türkiye’de sektörü nasıl görüyorsunuz?
Biz ‘Fetih 1453’ ile Türkiye’ye ilk hediyemizi vermek istedik. Türkiye’de çok başarılı arkadaşlarımız var. Herkes bir şeyler yapmak istiyor. Bizim çalıştığımız tüm filmler, çıktığı hafta ilk üç arasında oluyor. Yaklaşık 40’ın üzerinde filmde çalışmışız; hepsi böyle. Biz Türkiye’ye bu kültürü getirmek istedik. Hollywood, dünya pazarı. Orada yapılan her film, dünya pazarını hedefliyor. Bir film için 200 milyon dolar gibi bütçelerden bahsediyoruz. Burada 17 milyon dolar, bizim için korkunç bir bütçe ve feragatlerle yapılan bir projeye dönüşüyor tabii ki. Bunu da bir kenara bırakın, yurt dışından arkadaşlarımız, eksperler; görsel efekt açısından bunu 40 kişilik ekiple yaptığımıza inanamıyorlar.

GÖZ ÇOK ÖNEMLİ
Görsel efekt ve animasyon öğrenmek isteyenler işe nereden başlamalı?
Görsel efekt çok zengin alanlara sahip bir sektör. Bir dalında ömür boyu ilerleyebilirsiniz. Işıklandırması, iskelet yapısını yapmak, programları birbirine bağlayan teknik hat (pipeline) gibi belki 30 ayrı kolu var. "Nereden başlayacağız?" derseniz; her şeyin başı sanattır. Sanat gözdür. Göz de eğitimdir. Yani her şeyden önce gözü eğitmek lazım. Bir insan gözü eğittiğinde ne istediğini bilir, aradığı programları bulur ve onu yapar. İlginçtir; bizim sektördeki arkadaşların en iyileri, Amerika’dakiler de dahil; okula gitmeyip de evinde kendileri öğrenenlerdir.

Sabah