Dergide bu ay, Eski Türk edebiyatı sahasının otorite isimlerinden Hikmet İlaydın’a gönderilmiş Fahir İz imzalı bir mektup yayınlanıyor. Mustafa İsen tarafından bir önsözle yayınlanan mektup, Hikmet İlaydın’ı hatırlatıp gündeme taşıması açısından önemli.
Dergâh’ın Nisan sayısında şu şairler yer alıyor: Mustafa Köneçoğlu, Mehmet Aycı, Rıdvan Sözener, Berat Demirci, Taner Sarıtaş, Fatma Zehra Murtazaoğlu, Nihat Hayri Azamat, Zümrüt Karabudak, Selman Bayer, Ufuk Aksoy ve Cafer Keklikçi.
‘Derkenar’ sütunlarında Mehmet Akif Çetin ve Mehmet Akif Öztürk’ün birer yazısı bulunuyor.
326. sayının hikâyecileri ise Erhan Genç, Betül Ok ve Aynur Dilber.
Zeynep Arkan, Dilek Kartal’ın ikinci şiir kitabı ‘Çifte Açmaz’ı; Şadi Kocabaş, Şükrü Karaca’nın ‘Dünyayı Dolduran Kiraz’ romanını; Necip Tosun, Cengiz Aytmatov’un hikâyeci yönünü değerlendiriyor.
Mustafa Özel, Halide Edib’in ‘Sinekli Bakkal’ından yola çıkarak açtığı başlığı Nisan sayısında daha da genişletip, derinleştiriyor.
Derginin Nisan ayı ‘Orta Sayfa’ konuğu Ensar Altay. Yeni kuşağın önemli belgesel yönetmenlerinden Altay’ı Turgay Bakırtaş konuşturuyor.
Atakan Yavuz, görme ustası John Berger üzerine bir yazıyla dergiye katkıda bulunuyor.
İsmail Süphandağı, ‘şiir ve oryantalizm’ ekseninde bir metinle yer alıyor Dergâh’ın sayfalarında.
Feyza Betül Aydın, sıradışı yazar Louis-Ferdinand Céline’le ilgili bir metni Türkçeye taşıyor: Céline’in kara listesi…
Özkan Gözel, makalesinde Heidegger ile Bâyezîd-i Bistâmî’yi ‘aşkınlık ve hiçlik’ bağlamında karşılaştırıyor.
‘Alıntı’ sütununda Eric Hoffer’ın ‘Değişim Sancısı’ndan tadımlık bir bölüm var: Eğlence…
Hasan Yüksel, hocalarını yazmaya devam ediyor. Bu sayıdaki konuğu Ercüment Kuran.
Hamit Yüksel, çocukluk günlerini ve amcasını resmeden kısa bir denemeyle okuru bir zamanların taşrasına götürüyor.
Arka kapakta Mustafa Kutlu’nun baharı müjdeleyen kısa bir hikâyesi var: ‘Evvelbahar’