En yaşlı galaksi keşfedildi: EGS8p7​

Buluşlar

Yenişafak’ın haberine göre Caltech’in resmi raporuna baktığımızda, EGS8p7 ismi verilen galaksinin 13.2 milyar yaşında olduğunun düşünüldüğünü görüyoruz ki, evrenin 13.8 milyar yıllık olduğu göz önüne alındığında, ne derece yaşlı olduğunu daha iyi anlayabiliriz.
Astronomların açıklamasına göre, Big Bang‘den hemen sonra oluşmaya başladığı düşünelen EGS8p7, Hubble ve Spitzer Uzay Teleskopları tarafından şimdiye dek gözlemlenen en kadim galaksi unvanının da sahibi oldu.

En

Kızılötesi değerini ölçümlemek ve redshift‘ini saptamak amacıyla Hawaii’deki W.M. Keck Gözlemevi’nde çoklu obje tayfölçer analizine tabi tutulan EGS8p7‘nin redshift değeri 8.86 olarak belirlendi. Ki bu da kendisinin şimdiye kadar keşfediler en kadim galaksi olduğunun kanıtı oldu. EGS8p7’den önce bulunan en yaşlı galaksinin redshift değeri 7.73’tü.

Gerçi yukarıda dilimiz döndüğünce açıklamaya çalıştık ama Redshift’in ne anlama geldiğini görselle de destekleyim ki tam olsun:

En

”Doppler tesiri” olarak bilinen yasaya göre birbirinden uzaklaşan yıldızların tayfları kırmızı uca doğru kayarken, yaklaşan yıldızların tayfları ise mor yöne doğru kayar. REDshift denmesinin sebebi de bu işte.