“Türk Sanat Ortamında Eleştiriye Tahammülün Sınırları”
Tüm dünyada bir eğlence aracı haline gelen çağdaş sanatın, ticari kaygılarla birlikte sansasyonel ve piyasa eksenli provokatif yönü güçleniyor. Dany-Robert Dufour’a göre tüm bunlara mesafeli duran sanatçıların varolması ise gün geçtikçe zorlaşıyor. Osman Erden, bugün kalitesinden çok piyasa değeri ile gündemde olan, herhangi bir eleştiri süzgecinden geçmeyen ve nihayetinde kendini piyasanın belirlediği kurallara teslim etmiş görünen Güncel Sanattan olumlu sonuçlar beklenemeyeceğini vurguluyor. Leslie Riggs, Mao, Marilyn ve Atatürk’ü politik pop ikonları olarak değerlendiriyor. Riggs, yapıtlarında Mao’yu sınırsızca ele alan Çinli sanatçıların yaklaşımı ile Türk sanatçıların Atatürk imajını kullanma sınırlarını karşılaştırıyor ve Atatürk’e Marilyn’in uzattığı dondurmayı sunuyor. Yaklaşık iki yıldır gündemdeki sergileri ve sanat olaylarını korkusuzca eleştiren Şener Tansoy, yaz sayısındaki yazısında “Genç Yeni Farklı” adlı sergiyi bir fiyasko olarak adlandırdığı için kendisine tahammülsüzce çıkışan Moiz Zilberman’ı Türk sanat ortamındaki örtük şiddetin ve patolojinin bir örneği olarak değerlendiriyor ve gündemin diğer sanat olaylarını irdeliyor. Fırat Arapoğlu, İstanbul’un Galata ve Tophane bölgesinde yeni açılan sanat mekanları ile kentin mutenalaştırma projesini aynı eksen içerisinde okuyarak sorular soruyor. Gençsanat, Eylül ayında da en güncel konulara eleştirel mesafeden bakmaya devam ediyor. Yurtdışından ve yurtiçinden en güncel sanat haberleri, aylık etkinlik
ajandasıyla birlikte Gençsanat Eylül sayısı tüm Yaysat bayilerinde.
Güncel Sanatın Piyasa ile İmtihanı
Osman Erden
Çağdaş Sanatın “Eğlencelik Boyutu”-
Provakasyondan Yoksun Sanatçılar
Dany Robert Dufour
Bir Aslan Miyav Dedi Minik Fare Kükredi
Şener Tansoy
Mao, Marilyn, Atatürk: Politik Pop İkonları
Leslie Riggs
İstanbul’un Sanat Haritası Parsel Parsel
Fırat Arapoğlu