Dergide Abdullah Uçman, Âlişanzâde İsmail Hakkı Bey’in kendisini anlattığı bir mektubu yayınlıyor. Mektup Rıza Tevfik’e gönderilmiş.
323. sayıda ayrıca Arjantinli yazar César Bisso, Dergâh için Borges hakkında bir yazı kaleme almış.
Oğuzhan Bükçüoğlu, Davut Güner, Atakan Yavuz, Aleyna Yıldırım, Mehmet Aycı, M. Sadi Karademir ve Mehmet Şahinkoç Ocak sayının şairleri.
Gülşah Sanin ve Şadi Kocabaş ‘derkenar’ sütunlarında yazmış.
Dergâh’ın ocak ayı hikâyecileri ise Sinem Torun ve Elif Hümeyra Aydın.
‘Alıntı’ sütununda Ali A. Mazrui’nin ‘Dünya Siyasetinde Kültürel Etkenler’ adlı önemli kitabından tadımlık bir bölüm paylaşılıyor.
Fatma Barbarosoğlu, kimilerinin ‘müstakil ev’ hayalini kışkırtan bir fotoğrafı yorumluyor.
Mustafa Özel, romanlar üzerinden Cumhuriyet’in ilk yıllarındaki ‘ulusu inşa’ çabalarını tartışmayı sürdürüyor.
Alâattin Karaca, Tayfun Pirselimoğlu’nun son romanı ‘Berber’i eleştiren bir yazı ile dergiye katkı vermeyi sürdürüyor.
Necip Tosun, Betül Nurata’nın ilk hikâye kitabı ‘Yüzümü Tanı’yı değerlendiriyor.
Dergâh’ın ocak ayı ‘Orta Sayfa’ söyleşisi, ilk kitabı ‘Depresyon Hırkası’ ile dikkatleri üzerine çeken Nurcan Toprak ile yapılmış.
Handan Arıkan, Camus’nün ‘Yabancı’sı hakkında kaleme alınmış bir metni çevirmiş: Camus’nün yabancısı hâlâ yabancı mı?
İbrahim Gökburun, Mustafa Köneçoğlu’nun son şiir kitabı ‘Dünya Hatırası’nı tanıtıp değerlendiriyor.
Mehmet İhsan, 1930’ların başında Anadolu’nun bazı illerini dolaşan ve bu vesileyle bir risale yazan Mehmet Şükrü Akkaya’dan yola çıkarak, dönemin zihin işleyişine ayna tutuyor.
Özkan Gözel, felsefe ile tasavvufu aynı kavşakta buluşturan bir makale ile dergide yer alıyor.
Mehmet Erdoğan, Etiyopya’ya yaptığı seyahatin notlarını paylaşıyor.
Yakup Öztürk, Nevsâl-i Millî’den bu sefer de Yunus Nadi Bey’in portresini günümüze taşıyor.
Hasan Yüksel, tanıdığı hocalar hakkında yazmaya devam ediyor. Bu sayıda da Şerafettin Turan’ı anlatmış.
Arka kapakta Mustafa Kutlu’nun ‘Kan’ adlı hikâyesi var.