“Elm Sokağı” Kabus Gibi Çöküyor

Basketbol
Yeni sayıda “Çok Bilen Adam” köşesindeki vizyon eleştirileri şöyle: “Şahane Misafir” (Magnifica Presenza), “Titanic”, “Amerikan Pastası: Buluşma” (Ameri...
EMOJİLE

Yeni sayıda “Çok Bilen Adam” köşesindeki vizyon eleştirileri şöyle: “Şahane Misafir” (Magnifica Presenza), “Titanic”, “Amerikan Pastası: Buluşma” (American Reunion), “Ülkücüler” ve “Mevsim Çiçek Açtı”…

Tunca Arslan, “Trendeki Yabancı” köşesinde, geçen hafta yitirdiğimiz Ekrem Bora ve 1964’te rol aldığı Metin Erksan filmi “Suçlular Aramızda”yı yazdı.

Klasik bir başyapıtın incelendiği “Aşktan da Üstün” köşesinde, Wes Craven’ın “Elm Sokağı Kabusu” (A Nightmare On Elm Street) ele alınıyor.

Ustaların ‘baş altı’ filmlerinin ele alındığı “Lekeli Adam” köşesinde Jean-Luc Godard imzalı “Müziğimiz” (Notre Musique) var.

Haftanın DVD’lerinin değerlendirildiği “Aile Oyunu” köşesinde “Köprü Üstü Aşıkları” (Les Amants Du Pont-Neuf), “Labirent” ve “Tenten’in Maceraları” (The Adventures Of Tintin) inceleniyor.

Dikkat çekici ‘hatırlatmalar’ bulacağınız “Sapık” köşesiyle devam eden Arka Pencere’nin 128. sayısı, her zamanki gibi bir Alfred Hitchcock alıntısıyla nihayete eriyor:

“1920 yılında Amerikalıların kullandığı ışıklandırma yöntemini çok takdir etmişimdir. Çünkü ‘liners’ adını verdikleri geriden aydınlatma yöntemiyle aktörü arka plandan ayırarak görüntünün iki-boyutlu yapısının üstesinden geliyorlardı.”