Avrupa Sahnelerinde Bir Türk Soprano

Sanatçılar
Doğu gırtlağına sahip ve çeyrek ses kullanabilen bir solist olduğu için tercih edilen Erdener, eserin dünya prömiyerinde ve sonraki temsillerinde sergilediği performansla beğeni topladı. Sanatçı, önüm...
EMOJİLE

Doğu gırtlağına sahip ve çeyrek ses kullanabilen bir solist olduğu için tercih edilen Erdener, eserin dünya prömiyerinde ve sonraki temsillerinde sergilediği performansla beğeni topladı. Sanatçı, önümüzdeki yıl 10 temsille Avrupalı seyircinin karşısına çıkacak.

Opera sanatçısı Erdener AA’ya yaptığı açıklamada 16 yaşından bu yana müzikle iç içe olduğunu belirterek, önce konservatuvara daha sonra operaya girdiğini söyledi. Belçikalı besteci Wim Henderickx’in yeniden düzenlediği dünyaca ünlü Medea Operası için doğulu bir ses ararken kendisini bulduğunu anlatan Erdener, “İnternetten ‘Sen Sen Sen’ adlı albümümü dinlemişler ve çok beğenmişler. Medea, doğulu bir karakter. Özellikle buradan bir ses aradılar, birkaç seçim de yapmışlar sopranolar içinden” dedi.

Doğu-batı sentezi bir eser

Daha sonra iletişime geçtiklerini ve Nisan ayında Hollanda’ya gittiğini belirten Erdener, “Eserin dünya prömiyerini yapacaktık ve solist olarak beni seçmişlerdi. Besteci özellikle Türk enstrümanlarını tercih ettiğini söyledi. Orkestranın oturma biçiminin bile aynı olmasını istedi. Biraz doğuya meraklı bir besteci” diye konuştu. Eserin batı ile doğunun bir sentezi olduğunu dile getiren Erdener, sözlerini şöyle sürdürdü: “Türk enstrümanlarının çoğu vardı. Ben de oraya Türk sesi olarak gittim.

Operacı kimliğimi bir tarafa koydum, bestecinin nasıl bir beklentisi olduğuyla ilgilendim. Eserde bugüne kadar kullanmadığı çeyrek sesler vardı. Besteci özellikle bunu yazmıştı çalışma açısından zordu. Alaturkacı arkadaşlarımdan rica ettim ve bu sesleri özellikle duymak istedim. Piyanoda bu sesler yok, batılı bir sopranonun bunu söylemesi çok zor. Muhteşem bir dünya prömiyeri oldu, tek solisttim, 1 saat 45 dakika boyunca sahnedeydim. Eser 4 adet monologdan ve bir solistten oluşuyor. Müzik tiyatrosu gibiydi.

Belçika’da ‘21. yüzyıl operası’ başlığında 18 Mayıs’ta eseri sahneledik. Burada 3 temsil yaptım. Sonra Roterdam Opera Günleri’nde 2 temsil yaptık. Sonra da Denhart’ta Yeni Müzik Festivali’nin açılışını yaptık. Benim için bugüne kadar yapmadığım, yepyeni bir iş oldu. Çok heyecanlı bir başlangıçtı.”

Erdener duygularını “Hayal etmediğim bir şey değildi, çok uzun zamandır bunun için çaba harcıyorum, yeni bir şarkı söyleme biçimi yaratmak için kendi adıma çaba harcıyorum, hiç sürpriz olmadı” sözleriyle ifade etti.