“Şehitliği” gören öğrencilerden anlamlı sözler..

Tarih
EMOJİLE

Zeytinburnu Belediyesi Gençlik Merkezi’nin düzenlediği Yaz Kampı’nda Çanakkale’de bir hafta geçiren öğrenciler Çanakkale Şehitliği’ni gördükten sonra aynı cümleyi kuruyor: “Geçmişte Türk, Kürt, Laz, Çerkes, Arap aynı çatı altında düşmanlarla savaşmışız”

***

Zeytinburnu Belediyesi’nin bu yıl teşekkür ve takdir belgesi alan Zeytinburnulu öğrencilere yönelik düzenlediği Çanakkale Yaz Kampı hem eğlenceli hem de anlamlı bir tarih dersi ile geçiyor. 100 yıl kadar yakınımızda; yüzlerimizi güldüren, bizleri onurlandıran Çanakkale Zaferi’ nin 100. Yıl dönümünde Çanakkale’ de bir hafta boyunca tatil yapan Zeytinburnulu öğrencilere kendilerini çok özel hissediyor. Başarılarının Zeytinburnu Belediyesi tarafından ödüllendirilmesinden mutluluk duyduklarını ifade eden öğrencilerin; Avrupa Kıtasına ilk ayak basan ve Gelibolu’ yu fetheden Süleyman Gazi’ yi ziyaretle başladıkları Çanakkale turu, simülasyon merkezinde çok güzel bir sunum ve rehberlik eşliğindeki Şehitlik ve Milli Park bilgilendirmeleri ile tamamlayarak Assos’ taki otellerine ulaşmalarıyla devam ediyor.

Atalarımız gibi çetin günlerden geçiyoruz

Kampa katılan öğrencilerin Çanakkale Şehitliği’nde gördükten sonra kurdukları cümleler ise oldukça anlamlı. Şehitliği ziyaret ettikten sonra geleceğe yönelik hedeflerinin daha da büyüdüğünü söyleyen lise öğrencisi Abdurrezzak Bilgiç; şehitlikten edindiği izlenimlerini “Şehitlikte atalarımızın Kurtuluş Savaşı’nda bizler için verdiği çetin mücadeleyi hissettim. Kürdü, Türkü, Arabı, Çerkesi birçok farklı kimlikten insanlar aynı çatı altında kardeşçe düşmana karşı savaşmış. Bugünlerde de ülkemiz çetin günlerden geçtiği için şehitlikte gördüklerim beni çok duygulandırdı” sözleriyle ifade ediyor.

Seneye yine başarılı olacağım!

Hep bir tatile gitmek istediğini fakat bir türlü gidemediğini söyleyen Nisanur Kılıçkaya ise, bu hayalinin Zeytinburnu Belediyesi’nin davetiyle gerçekleşmesinden duyduğu mutluluğu dile getiriyor. Doğayı çok sevdiği için Assos’ta dağların eteğindeki bir otelde zaman geçirmekten çok mutlu olduğunu söyleyen Nisanur;  “Tatil çok güzel geçiyor. Hem eğleniyoruz hem de katıldığımız etkinliklerde çok şeyler öğreniyoruz. Geldiğimiz gün Çanakkale Şehitliği’ni gezerken çok duygulandım ve atalarımızla gurur duydum. Şehit olmalarına da çok üzüldüm, o günleri onlardan dinlemek isterdim. Seneye yine çok başarılı olup, kampa tekrar gelmek ve burayı görmek istiyorum” diyor.

Belediyemin şehitlerimizin mezarına bakması kendimi iyi hissettirdi

Bu yıl liseye başlayacak olan Muhammed Talha Peri Zeytinburnulu ve başarılı bir öğrenci olmaktan duyduğu gururu yüzünde kocaman bir gülümsemeyle ifade ediyor. Çanakkale Yaz Kampı’ndaki etkinlik ve gezilerden çok keyif aldığını söyleyen Muhammed, “Zeytinburnu Belediyesi’nin yaptırdığı Soğanlıdere Şehitliği’ni bilmiyordum. Oraya gittiğimizde yaşadığım yerle gurur duydum. Çünkü o şehitlikte yatan dedelerimiz bugün biz Türkiye’nin her yerinde güvenle yaşayalım diye şehit olmuşlar. Benim yaşadığım yerdeki belediyenin onların mezarlarına bakması bana kendimi iyi hissettirdi. Onları görünce “bugün biz o şehitler gibi savaşabilir miyiz?” diye düşündüm” sözleriyle hislerini paylaşıyor.