Fransız filozof Jean-Luc Nancy İranlı yönetmen Abbas Kiyarüstemi’nin sinemasıyla birlikte bir düşünce serüvenine çıktığı ‘Filmin Apaçıklığı’ adlı kitapta, zikzaklı ve dolambaçlı yollardan geçerek Kiyarüstemi’nin filmlerinde bakışın ve imgenin ulaştığı yeni anlamların izini sürüyor. Bizi dünyanın anlamı ve sinema arasındaki ilişkinin bir temsiliyet ilişkisi olmanın ötesine geçerek bir bakış aksiyomatiği içinde yeniden kurulduğu özgün bir sinemanın apaçıklığını düşünmeye çağırıyor…
Filozof, çıktığı bu yolculuğu yönetmenle gerçekleştirdiği vukufiyetli bir söyleşiyle de zenginleştiriyor.
Kiyarüstemi’nin sineması bir metafizik düşünüştür. Ancak bu ifade metafizik temaları inceleyen bir sinemaya işaret etmez; sinematografik bir metafiziğe, düşünüşün yeri, bedeni ve yuvası olarak, dünyanın anlamıyla bir ilişkinin meydana gelişi olarak sinemaya işaret eder.
No : 128
Kitap Adı : Filmin Apaçıklığı
Özgün Adı : L’Évidence du film, Abbas Kiarostami Yves Gevaert Éditeur, 2001 Kitap üç dillidir (Fransızca, İngilizce, Farsça). Çeviri Fransızca aslından yapılmıştır.
Yazar : Jean-Luc Nancy
Tercüme : Tacettin Ertuğrul
Dizi : Hayal Perdesi Kitaplığı 9
Yayına Hazırlık : Semih Atiş
Tasarım/Kapak : Salih Pulcu
Sayfa : 104 sayfa, 3. Hamur, karton kapak
Basım Tarihi : Kasım 2013
Dağıtım Tarihi : 2 Aralık 2013
ISBN : 978-605-5383-39-8
Barkod : 9786055383398
Ebat : 12x 19,5cm.
Fiyat : 10 TL