30 Hattat Dubai’de Kur’an’dan Birer Cüz Yazdı

El Sanatları
Türkiye, B.A.E., Mısır, Suriye, Katar, İspanya, Cezayir, Tunus, Irak, İran, Suudi Arabistan gibi ülkelerden davet edilen 30 hattat birer cüz paylaşarak Kur’an-ı Kerim’i baştan sona yazdı. ...
EMOJİLE

Türkiye, B.A.E., Mısır, Suriye, Katar, İspanya, Cezayir, Tunus, Irak, İran, Suudi Arabistan gibi ülkelerden davet edilen 30 hattat birer cüz paylaşarak Kur’an-ı Kerim’i baştan sona yazdı. Aynı ebat, renk ve özelliklere sahip kâğıtlara, standart kalem kalınlığıyla ve siyah is mürekkebi kullanılarak aynı zaman diliminde yazılan 30 cüz, 27 Ağustos gecesi tamamlandı. Aynı gece Birleşik Arap Emirlikleri Kültür, Gençlik ve Birlik Bakanı Abdurrahman el-Uveys’in de katılımıyla resmî bir tören düzenlendi ve hattatlara takdir beratı ile ödülleri takdim edildi.

Hattatlar buluşmasına Türkiye’den Mümtaz Seçkin Durdu, Fatih Özkafa, Aydın Kızılyar, Nurullah Özdem, Elif İlter ve Nalân Kutsal ile jüri üyesi olarak Mehmed Özçay davet edildi. Bu yıl üçüncüsü yapılan Uluslararası Kur’an-ı Kerim Buluşması’nın önümüzdeki yıllarda da yine Ramazan aylarında tekrarlanması planlanıyor. Etkinliğe jüri üyesi olarak katılan hattat Mehmed Özçay, hat sanatıyla ilgili resmî faaliyetlerin, Birleşik Arap Emirlikleri’nde yoğunlaştığına dikkat çekerek, "Bu faaliyetin tesiriyle hat sanatına ciddi bir hareket kazandırılıyor. Böylelikle, yeni kabiliyetlerin keşfine ve hattatların sanatlarını geliştirmelerine önemli katkıda bulunuluyor. Bilhassa bu Kur’an-ı Kerim buluşması, vahiy kâtipleri olan hattatları en üst seviyede onore etmektedir. Şahsen, hat sanatına başladığım yıllarda böyle şeyleri hayal bile edemezdim." dedi.

Hattat Fatih Özkafa ise bir hattatın sanattaki nihaî gayesinin ise Kur’an-ı Kerim’i olgun ve estetik bir tavırla yazabilmek olduğunu belirterek "Kur’an-ı Kerim’in, gerek daha iyi anlaşılmasına gerekse daha güzel bir şekilde san’ata aksettirilmesine yönelik her türlü gayret, köklü bir medeniyet telâkkisine işaret eder. Hat sanatı, Kur’an-ı Kerim’in en güzel şekilde yazılması esası üzerinde gelişmiştir ve Türk-İslâm medeniyetinde yazma Mushaf geleneği yüzyıllardır devam etmiştir. Bu projeye dahil olan her hattat sadece bir cüz yazmış olsa da, böyle bir şereften hissedar olmak bizim için iftihar vesilesidir." şeklinde konuştu.