Son 10 yılda hızlı bir büyüme yakalayarak eğlence sektöründe başı çeken oyun pazarı 70 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştı. Film, kitap ve müzik cd pazarını da geride bırakan sektörde ücretsiz oyunlar öne çıktı. Son iki yıldır Türkiye’de yüzde 50’den fazla büyüyen oyun sektörü 20 milyon kullanıcıya ulaştı.
Türkiye’de ise oyun sektörü yaklaşık 200 milyon dolar büyüklüğe sahip. Son iki yıldır da yüzde 50 civarında büyüme gösteriyor. Türkiye’de bilgisayar kullanıcılarının yüzde 70’i yani yaklaşık 20 milyon kişi oyun oynuyor. Türkiye’de ücretsiz oyun (free to play) kullanımı ise son 12 ayda yüzde 534 artış gösterdi. Bu alandaki oyuncu sayısı ise 5 milyona ulaştı. Sektör temsilcileri ise bu alandaki yatırımlarını hızlandırdı.
Bahçeşehir Üniversitesi tarafından yapılan araştırmaya göre pazarın önemli bir bölümünü bilgisayar ve konsol oyunları oluşturdu. Her yıl yeni yatırımlarla büyüyen ve bir çok yaratıcı genci bünyesine kazandıran oyun sektöründe bilgisayar ve konsol oyunlarının büyüklüğü 40 milyar dolara yaklaştı. Son yıllarda sosyal medya oyunları da öne çıktı. İnternet üzerinden oynanan oyunların ekonomik büyüklüğü ise 20 milyar doları geçti. Bu alandaki kullanım her yıl yüzde 50’den fazla büyüdü. Facebook gibi internet sitelerindeki oyunlar da sektörü büyüttü.
Sinemayı geçti
Dünyada film, müzik ve kitap pazarının 40 milyar dolarlık bir büyüklüğü bulunurken oyun sektörü 70 milyar dolara ulaştı. Dünyada her
geçen yıl büyüyen oyun pazarı dünyanın en büyük sektörlerinden biri haline geldi. Eğlence dünyasının güçlü bir kolu olan sinema sektörünü de geride bırakan oyun endüstrisine şirketlerin 2015 yılına kadar büyük bir yatırım yapması bekleniyor.
Sektör büyüdü, üniversitede oyun laboratuvarı kuruldu
BAHÇEŞEHİR Üniversitesi İletişim Tasarımı Bölümü tarafından kurulan bilgisayar oyunu laboratuvarı BUG, oyun sektörü için bağımsız bir iletişim ağı kurmak ve oyun yapmak isteyenlere eğitim zemini sağlamak amacıyla yola çıktı. Akademik ve teknolojik araştırmaların yanı sıra oyun sektörüne dair yenilikçi projelerin üretileceği BUG, Amerika Birleşik Devletleri’nin sayılı üniversitelerinden MIT Media Lab ile işbirliği kuruyor. 25 Haziran – 13 Temmuz 2012 tarihleri arasında Bahçeşehir Üniversitesi’nde gerçekleşecek oyun atölyelerinde, fikirden, tasarıma ve pazarlamanın temellerine kadar oyun üretim süreci baştan sona ele alınacak.
Hürriyet