Galakside ‘Heyecan Verici’ Buluş

Araştırma
Bir yıldız etrafında dönmeyerek, bilinen tüm gezegen teorilerini çürütme ihtimali olan bu cisimlerde hayat olabileceği varsayımı ‘heyecan verici’ olarak nitelendiriliyor. Nature dergisinde...

Nature dergisinde bugün yayınlanan araştırmaya göre, Dünya’dan yaklaşık 10 bin – 20 bin ışık yılı uzaklıktaki bu yeni gök cisimlerinin ya hiç yörüngelerinin bulunmadığı ya da belirli yıldızlar etrafındaki gezegenlerin yörüngelerine göre oldukça geniş yörüngelere sahip oldukları düşünülüyor.
‘Gizemli’ gök cisimlerinin bazılarının Jüpiter gibi gaz topu olduğu sanılıyor. Teleskopla tespit edilemeyen cisimlerin, sahip oldukları yer çekiminin arka planında kalan yıldızların ışınlarını bir lens gibi bükmesiyle var oldukları anlaşıldı.

Araştırma, 2006 ve 2007’de Samanyolu Galaksisi’nin merkezini tarayan Japon Osaka Üniversitesi ile Yeni Zelanda’daki Microlensing Observations in Astrophysics (MOA)’nın ortak çalışmasıyla yapıldı.

Zaman