Bu Gezegende Yaşam Olabilir!..

Araştırma
2007 yılında keşfedilen ve Dünya’ya 20 ışık yılı uzaklıkta bulunan “Gliese 581d” adlı gezegende hayat olabileceği açıklandı. Bilimadamları, “cüce yıldız” Gliese 581&rsquo...

2007 yılında keşfedilen ve Dünya’ya 20 ışık yılı uzaklıkta bulunan “Gliese 581d” adlı gezegende hayat olabileceği açıklandı. Bilimadamları, “cüce yıldız” Gliese 581’in etrafındaki gezegenlerden biri olan “Gliese 581d”nin, suyun ve yaşamın bulunmasına uygun bir iklime sahip bulunduğunu, dolayısıyla “yaşanabilir” olduğunu düşünüyor.

İLK GEZEGEN
Fransız Ulusal Bilim Araştırmaları Merkezi (CNRS) tarafından yapılan yazılı açıklamada, bu sonuca bir grup iklimbilimcinin yaptığı araştırmadan sonra varıldı. Açıklamada, kütlesi Dünya’dan 7 kat daha fazla olan ve kayalık olduğu düşünülen “Gliese 581d” gezegeninin “bugüne kadar keşfedilen ilk yaşanabilir gezegen” olduğu belirtildi.

DÜNYA’DAN SOĞUK
Gezegenin ilk başlarda yaşanabilir olması için çok soğuk olduğu düşünülüyordu. “Cüce yıldız”ın yörüngesindeki bu gezegenin Dünya’nın Güneş’ten aldığından 3 kat daha az enerji aldığı belirtiliyor. Bu engellere rağmen Gliese 581d’nin atmosferinde, okyanusların, bulutların ve yağmurun oluşmasına imkân verecek bir “sera etkisi”nin olduğu sanılıyor.

Gazete Habertürk