Beyin hücresi vücuttan daha uzun yaşıyor

Araştırma

İtalyan bili insanlarının yaptığı çalışma Proceedings of the National Academy of Sciences dergisinde yer aldı. Çalışmada farenin nöronları veya beyin hücreleri, sıçanlara nakledildiğinde, hücrelerin sıçan ölene kadar yaşadığı tespit edildi. Uzmanlar sıçanların farelerden en az iki kat daha uzun ömürlü olduğuna dikkat çekerek, bu bulgunun yaşamı uzatma çalışmaları için iyi haber olduğunu belirtti.

İtalya’da Pavia Üniversitesi’nden beyin cerrahı Dr. Lorenzo Magrassi "Şu an çok yavaşız ama insan yaşamını uzatma çalışmalarına devam ediyoruz. İnsan ömrü 160 yaşına uzatılırsa beyin hücrelerini kaybetmezsiniz çünkü nöronlarınızın sabit bir ömrü yok" dedi.

Vücutta hücreler sürekli yenilenirken nöronlar insan doğduğundan beri aynı kalıyor. Magrassi ve arkadaşları nöronların başka bir organizmada ne kadar yaşayıp yaşayamayacağını öğrenmek istiyor. Bunun için uzmanalr farelerden aldıkları nöronları 60 tane sıçanın fetusuna yerleştirdi. Ekip sıçanların son güne kadar yaşamalarına izin verdi. Can çekişenlere ve iki günden fazla yaşama şansı olmayanlara ötanazi yaptı ve sonra beyinlerini kontrol etti. Farelerin yaşam süresi sadece 18 ay, buna karşılık sıçanlar bunun iki katı kadar yaşayabiliyor.

Sıçanlar tamamen normal bulundu ve yaşamlarının sonunda herhangi bir nörolojik probleme dair bir ize rastlanmadı. Sıçanlar ölmesine rağmen farelerden nakledilen nöronların hala canlı olduğu görüldü. Bunun anlamı beyin hücreleri uzun süre yaşayan bir canlıya nakledildiklerinde daha fazla yaşayabiliyorlar.

Araştırmadaki bulgu bizi, "vücudumuz ölmedikçe beyinlerimiz yaşar"savına götürüyor. Araştırma şimdilik sadece sıçanlar üzerinde yapıldı. Ancak beyin hücrelerinin insan yaşamından uzun olmasının insanın sonsuza kadar yaşayacağı anlamına gelmiyor. Yaşlanma kişinin vücudunun tüm parçalarına bağlı olarak gelişiyor. Ve Magrassi bilim insanlarının hala yaşlanmanın neden kaynaklandığını tam olarak çözemediğini söyledi.

Gazeteport