Türkiye Dijital Oyunlar Federasyonu (TÜDOF) Başkanı Mevlüt Dinç, oyun oynama yaşının 5’e düştüğü Türkiye’de, yaklaşık 20 milyon kişinin dijital ortamda oyun oynadığını belirterek, "70 milyar dolara ulaşan dünya oyun sektöründen, Türkiye’de 150-200 milyon dolar gibi bir ciro elde ediliyor. Biz, yaklaşık 20 milyon gencin tüketici olduğu dijital oyun sektöründen, çok daha fazla pay almak istiyoruz" dedi.
Dinç, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Gençlik ve Spor Bakanı Suat Kılıç tarafından 16 Aralık 2011 tarihinde resmen onaylanarak kurulan -TÜDOF’un ilk yönetim kurulu toplantısını geçen yılın sonunda yaptığını belirterek, dijital oyunlar federasyonunun dünyada ve Türkiye’de ilk olduğunu söyledi.
70 milyar dolara ulaşan dünya oyun sektöründen Türkiye’nin de hak ettiği payı almasını istediklerini dile getiren Dinç, "Türkiye’de oyun sektörü 150-200 milyon dolar gibi bir ciro elde ediyor. 70 milyar doların yanında çok küçük bir rakam. Türkiye gibi büyük bir ülkenin bu alanda çok daha büyük bir ekonomi yaratacağına inanıyorum" dedi.
30 yıllık geçmişi olan ve büyük bir gelişme gösteren oyun sektörünün tüketicisinin de üreticisinin de çok genç olduğuna dikkati çeken Dinç, genç nüfusun fazla olduğu Türkiye içinde oyun sektörünün önemli olduğunu bildirdi.
Federasyonun en önemli amacının oyun sektörünün sağlıklı bir şekilde büyümesi ve dünya piyasasından hak ettiği payı alması olduğunu ifade eden Dinç, "Bunu yaparken Dijital Oyun Federasyonu, elektronik oyun turnuvaları düzenleyerek, Türkiye’yi dünya çapında en iyi şekilde temsil edecek oyuncuları ve milli takımı belirleyerek, ülkenin dünyada en iyi şekilde temsil edilmesini sağlayacak" diye konuştu.
Türkiye’de özellikle son birkaç yıldır oyun sektörüne çok fazla ilginin olduğunu anlatan Dinç, "Oyun oynama yaşının 5’e düştüğü Türkiye’de, yaklaşık 20 milyon kişi bilgisayarda oyun oynuyor. Bu rakamlar, sektörün manevi ve kültürel boyutunun öne çıktığının göstergesidir. Çok küçük yaşta oyuncuları kapsadığı için aileyi de yakından ilgilendiriyor" dedi.
Ülkenin neredeyse yarısını ilgilendiren dijital oyun sektörünün içeriklerinin derecelendirilmesi ve sınıflandırılmasının önemini anlatan Dinç, TÜDOF’un bu konuda yapacağı çalışmalarla, hangi oyunun hangi yaş grubuna hitap edeceğinin belirleneceğini kaydetti.
Bu konuda ülke çapında yapılacak sempozyumlarla, ailelerin bilgilendirileceğini ve bilinçlendirileceğini belirten Dinç, bu yıl içinde yapmayı planladıkları bu sempozyumların, araştırmaların tamamlanmasının ardından yapılacağını söyledi.
"İnternet kafeler desteklenecek"
Yaklaşık 20 milyon kişinin oynadığı dijital oyun sitelerinin çok fazla olduğunu bildiren Dinç, TÜDOF’un ilgili devlet birimleriyle uyumlu bir şeklide çalışarak, tüketicilerin doğru içeriğe ulaşma noktasında faydalı çalışmalar yapacaklarını ifade etti.
İnternet kafelerin, Türkiye’de dijital oyun oynanma mekanlarının başında yer aldığını dile getiren Dinç, yakın işbirliği içinde olunacak internet kafelerin destekleneceğini söyledi. Yaklaşık 20 milyon gencin tüketici olduğunu dijital oyun sektöründe, Türkçe oyun içeriklerinin destekleneceğini anlatan Dinç, 30 milyon kullanıcısıyla sosyal paylaşım sitelerinin kullanımında en üst sıralarda yer alan Türkiye’nin bu sitelerde tüketilen içeriğin üretimi konusunda ise listelerin en alt sırlarında yer aldığını söyledi.
Türkiye’deki genç nüfusa sahip çıkmak amacıyla Ulusal Oyun Platformu oluşturmayı hedeflediklerini anlatan Dinç, bu platformla yetenekli ve hevesli gençler desteklenerek, yerli oyunların üretimlerine destek olacaklarını kaydetti.
"Çok güçlü bir sektör olan dijital oyun sektörü, aynı zamanda çok güçlü bir araçtır" diyen Dinç, geleneksel oyunların dijital ortama taşınarak, gençlere sevdirilebileceğinin, Türk kültür ve tarihinin dijital ortama aktarılmasının da hem gençlerin tarihi öğrenmesini sağlanacağını hem de dünya çapında Türkiye’nin tanıtımının yapılabileceğini ifade etti.
"Dijital oyunlarda uyarı sistemi olmalı"
TÜDOF olarak Güvenli İnternet Çalışma Grubunda yer aldıklarını anlatan Dinç, internet, güvenli internet ve dijital oyunlar konusunda ailelerin bilgilendirilmesi ve bilinçlendirilmesinin çok önemli olduğuna dikkati çekti. Bilgisayarda harcanan sürenin, tüketilen içerikten daha önemli olduğunu bildiren Dinç, "Hangi içerik nasıl tüketiliyor. Hangi içerik hangi yaş grubuna hitap ediyor. Hangi içerik, çocukların ruhsal ve zeka gelişimine faydalıdır. Bunlar çok önemli. Bu anlamda federasyon, ülke çapında yapacağı toplantılarla aileleri bilinçlendirmeyi hedefliyor" diye konuştu.
Ailelerin, çocuklarının bilgisayarda harcadıkları süreyi çok iyi denetlenmesi gerektiğini dile getiren Dinç, "Federasyon olarak ilerleyen zamanlarda, dijital oyunlarda bir uyarı sistemini önermek istiyoruz. Sorumluluk çerçevesinde kendi oyunlarımızda, bir uyarı sistemi geliştirdik. Oyun sırasında, şu kadar süredir oyun oynuyorsun, diye oyuncuyu, uyarıyoruz. Bu sistem, çocukların kendilerini oyunlara kaptırmaması açısından çok önemli. Ama burada anne ve babaya çok daha fazla görev düşüyor. Çocukları bilgisayar başında vakit geçirirken, arkadaşlarıyla ya da akrabalarıyla vakit geçiren ailelerin, çocuklarını sürekli gözetmeleri gerekiyor" dedi.
AA