Müzikte Yeni Bir Tür

Yerli Müzik
Ahmet Şeker, Ajda Pekkan’dan Mustafa Sandal’a pek çok isme aranje yapan Volga Tamöz’le çalıştı. Çıkış şarkısı Ne Zaman’ı Serdar Ortaç’la seslendirdi. Serdar Ortaç ve Ahme...
EMOJİLE

Ahmet Şeker, Ajda Pekkan’dan Mustafa Sandal’a pek çok isme aranje yapan Volga Tamöz’le çalıştı. Çıkış şarkısı Ne Zaman’ı Serdar Ortaç’la seslendirdi. Serdar Ortaç ve Ahmet Şeker’le stüdyoda buluştuk. Şarkıları dinleyip bu birlikteliği konuştuk.

Hürriyet gazetesinden Hakan Gence‘nin haberine göre, “Ahmet Şeker’in ses rengi arabeske yakın olabilir. Ama Volga Tamöz altyapılarıyla ortaya yepyeni bir kırma çıktı: R&Besk. Sadece arabesk veya R&B’den daha güzel oldu” diyor Serdar Ortaç, düet yaptığı Ahmet Şeker’in müziği için.

Ahmet Şeker, ilk sahne deneyimini, 17 yaşında Mersin’de yaşadı. Gece kulüplerinde, düğün salonlarında ve mahalle düğünlerinde şarkı söyledi. Müzikle ilgili hayallerini gerçekleştirmek için 1994’te İstanbul’a geldi. İÜ Türk Musikisi Konservatuvarı’na girdi. Fakat okumak hayallerinden uzaktı. O bir an önce kendi müziğini yapıp sesini duyurmak istiyordu.

Haliyle Unkapanı’nın yolunu tuttu. Albüm yapmak sandığı kadar kolay değildi: “Biz Mersin’den İstanbul’a gelince hemen bir kasedimiz olur diye düşünüyorduk. İMÇ’de işin ne kadar zor olduğunu anladım. Beş sene Unkapanı’nda müzik adamlarının etrafında durdum, kendime arkadaşlar buldum. Sonunda gündüzleri arabesk dinleyerek kaportacılık yapan gencin, geceleri kulüp müziğiyle dans ettiğini keşfettim. O gençlere hitap etmek istedim.”

SIKILDIĞIMIZ ŞARKILAR GİBİ DEĞİL

Reggae ve blues müzik üzerine arabesk şarkılar söylediği bir demo hazırladı. Çevresinden olumlu tepkiler alınca, 13 ayda 30’dan fazla beste yaptı. Bir arkadaşı aracılığıyla aranjör Volga Tamöz’le tanışması kaderinin dönüm noktası oldu. Tamöz’le yeni bir tarz olan R&Besk’i yarattı. Ortaya kendi deyimleriyle, modern arabesk parçalar çıkardılar. Şeker’in kendi adını taşıyan albümündeki çıkış parçasına da Serdar Ortaç düet yaptı.

Ortaç, 2006’da aranjörü Volga Tamöz aracılığıyla tanıştıklarını söylüyor: “Şarkılarını dinledim. Sesinin tınısı değişik geldi. R&B ve arabeski karıştırmıştı. Alışık olduğumuz, hatta sıkıldığımız şarkılarla alakası yoktu. Bana yeni bir soluk gibi geldi. Volga Tamöz’le beş yıllık müzikal evliliğimizden dolayı ve projeyi sevdiğim için Meydan Okudum’a düet yaptım.” Düet klibi internet sitelerinde 500 bin üzerinde tıklandı.

AT GÖZLÜĞÜYLE BAKMAYIN BU KARİZMA BİR ŞARKI

İki erkeğin bir aşk şarkısına düet yapmasını anlamsız bulanlar var. Serdar Ortaç, “At gözlüğüyle bakarsanız öyle algılarsınız” diyor: “İki adam âşık oldukları kadına ayrı ayrı şiir de yazabilir. Ayrıca müzikal birlikteliğin cinsiyet ayrımına dönüşmesi sadece Türkiye’de olur. Bu düet insanları duygulandırmak için yapıldı. Bu karizma bir şarkı, maneviyatı anlatmıyor. Justin Timberlake ile Timbaland düet yaptıklarında maneviyat paylaşıyorlar mı? Bunu sormak lazım.”

DUYGULARIMIN LİMİTİ AŞIP GÖZYAŞI OLMASI ÇOK ZOR

Serdar Ortaç, uzun zaman sonra ilk kez bir şarkının sözlerinden etkilendiğini söylüyor: “Benim duygularımın artık tavan yapıp limiti aşıp gözyaşı olarak akması çok zor. Taştan bir adam haline geldim. Popüler kültür nehrine kapılmış şarkılarda artık ağlayamıyorum. Beni ağlatacak şarkı ya Azeri ya da Özbek olmalı. Bu şarkıda da sözler beni etkiledi. Çok güzel bir ritim aranjeyle sevişmiş.”