• İstanbul °
    • Adana
    • Adıyaman
    • Afyonkarahisar
    • Ağrı
    • Amasya
    • Ankara
    • Antalya
    • Artvin
    • Aydın
    • Balıkesir
    • Bilecik
    • Bingöl
    • Bitlis
    • Bolu
    • Burdur
    • Bursa
    • Çanakkale
    • Çankırı
    • Çorum
    • Denizli
    • Diyarbakır
    • Edirne
    • Elazığ
    • Erzincan
    • Erzurum
    • Eskişehir
    • Gaziantep
    • Giresun
    • Gümüşhane
    • Hakkâri
    • Hatay
    • Isparta
    • Mersin
    • istanbul
    • izmir
    • Kars
    • Kastamonu
    • Kayseri
    • Kırklareli
    • Kırşehir
    • Kocaeli
    • Konya
    • Kütahya
    • Malatya
    • Manisa
    • Kahramanmaraş
    • Mardin
    • Muğla
    • Muş
    • Nevşehir
    • Niğde
    • Ordu
    • Rize
    • Sakarya
    • Samsun
    • Siirt
    • Sinop
    • Sivas
    • Tekirdağ
    • Tokat
    • Trabzon
    • Tunceli
    • Şanlıurfa
    • Uşak
    • Van
    • Yozgat
    • Zonguldak
    • Aksaray
    • Bayburt
    • Karaman
    • Kırıkkale
    • Batman
    • Şırnak
    • Bartın
    • Ardahan
    • Iğdır
    • Yalova
    • Karabük
    • Kilis
    • Osmaniye
    • Düzce
  • İMSAK'A 02:00

  • HABER GÖNDER

  • BİST %0.37 103,02
  • DOLAR %0.76 6,78
  • EURO %0.49 7,43
  • ALTIN %

Japon Mürekkep Resmi Sergisi açılıyor

Temel malzemesi sumi mürekkebi ve pirinç kâğıdı olan Sumi-e resmini Türkiye’ye tanıtan sanatçı Aynur Küçükyalçın, Japon sanatının gördüğü ilgiden memnun. Bu sene çalışmalarına Tokyo’da devam eden sanatçının oluşturduğu Sumi-e Grubu her geçen yıl büyüyor ve her sene yıl içindeki çalışmalarından oluşan bir seçki ile düzenli olarak sergi açıyor. Bu yıl da üçüncüsü yapılacak sergiye 11 Sumi-e Grubu üyesi katılacak.

Sergiye katılacak sanatçılar şu isimlerden oluşuyor

Berna Erkün ,Betül Savaş ,Çiğdem Kürklü ,Dilan Gitmez ,Emel Kerhi ,Ezel Geylan ,Mebruke Tuncel ,Özen Aktosun ,Sema Suaydın ,Semin Mirgün ,Senur Biçer

“Sanatsal ürünün ortaya konabilmesi için böylesine ince yapılı, dayanıksız kolay bozulan bir gerecin (Pirinç kağıdı Washi) seçilmiş olmasındaki amaç, sanatçıyı esinini olabildiğince çabuk kağıda aktarmaya zorlamaktır. Eğer fırça kağıdın bir yerinde duraklayacak olursa kağıt hemen oradan yırtılır. Çizgiler olabildiğince az olmalı ve hızla çizilmeli, ancak kesinlikle gerekli olanlar gösterilmekle yetinilmelidir. Öyle uzun uzun düşünmeye, silip yeniden çizmeye, çizgilerin yeniden üzerinden gitmeye, yeni bir biçim vermeye, üzerine eklentiler yapmaya kağıdın yapısı izin vermez. Bir kere fırçayı dokundurdunuz mu fırça dönüşü olmayan, düzeltilip güzelleştirilemeyen bir leke bırakır. Sonradan ne yaparsanız yapın ilk yaptığınız şey acı acı sırıtır. Sanatçı sanatsal esinini bir fırça oynatışta, içtenlikle ve kesinlikle ortaya koyabilmelidir…..Fırça ile kağıt arasına düşünce yada mantık girdi mi resim bütün etkinliğini yitirir.” D.T.Suzuki (Zen Budizm: D.T. Suzuki’den Seçme Yazılar, Çeviri: İlhan Güngören)

Tolga Eti Sanat Evi
www.tolgaetigaleri.com

www.aynurky.com

http://sumieatolyesi.wordpress.com/

0 0 0 0 0 0
YORUMLAR

En az 10 karakter gerekli

Gönderdiğiniz yorum moderasyon ekibi tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.

Sıradaki haber:

Fotoğrafçısı, Muhammed Ali’yi anlattı

Gençlik Haber Sitesi | On5yirmi5.Com'e üye olun

Zaten üye misiniz ? Buraya tıklayarak Üye girişi sağlayabilirsiniz.

Gençlik Haber Sitesi | On5yirmi5.Com'e giriş yapın

Henüz üye değil misiniz ? Buraya tıklayarak Üye olabilirsiniz.

Haber gönderim sistemimize hoş geldiniz

Galeri Alanı

828 x 470