“Bunlar İnsansa Biz Neyiz?”

Olaylar
HABERİN VİDEOSU İÇİN TIKLAYIN!.. Erdoğan, Kızılay Kampı’nda kurulan çadırların içine girerek Somalilerle tek tek sohbet etti, sorunlarını dinledi. Kamplardaki manzara tüm heyeti e...
EMOJİLE

HABERİN VİDEOSU İÇİN TIKLAYIN!..

Kamplardaki manzara tüm heyeti etkiledi. Tanık olduğu manzaradan en çok etkilenenlerden birisi de Nihat Doğan’dı.

Doğan, "Aynı dünyada yaşadığımız için insanlığımızdan utanıyoruz. Bizim ülkemizdekiler insansa bunlar ne, bunlar insansa biz neyiz?" derken gözyaşlarına hakim olamadı.

Sanatçı Ajda Pekkan, Somali’ye yaptıkları ziyaretin, açlığın boyutunu daha net görmelerini sağladığını belirterek, ”Şimdi biz Afrika’daki bu aç insanların dili olacağız” dedi.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile birlikte Somali’ye giden sanatçılardan Ajda Pekkan, dönüşte, Atatürk Havalimanı’nda gazetecilere yaptığı açıklamada, Somali’deki durumun yürekler acısı olduğunu, çocuk, kadın, erkek tüm insanların aç olarak ölmeyi beklediğini söyledi.

Pekkan, yaşanılan zamanın, onların haklarını korumak ve yardım etmek zamanı olduğunu kaydederek, ”Çok zor durumdalar ve artık ölüm kalım savaşı veriyorlar. İyi ki gittik, iyi ki gördük. Bu anlamda sayın Başbakanımıza ve değerli eşlerine teşekkür ederim. Bakanlarımız ve milletvekillerimiz bizimleydi. Ziyaret açlığın boyutunu daha net görmemizi sağladı. Şimdi biz Afrika’daki bu aç insanların dili olacağız. 1 Ekim’de Kuruçeşme Arena’da yardım konseri düzenleyeceğiz. Bütün vatandaşlarımızı yardıma bekliyorum” diye konuştu.

Arabaların içinde kaldıklarını, otel, yiyecek ve su olmadığını belirten Pekkan, açlıkla mücadele eden insanlarla aynı duyguları paylaştıklarını ifade ederek, kamplara gittiklerini, Kızılayın oradaki çalışmalarını hayranlıkla izlediğini söyledi.

Başbakan Erdoğan’ın öncülük ettiği hastane çalışmasını çok anlamlı bulduğunu vurgulayan Pekkan, ”Bu ziyaretle, Türkiye’nin artık ne kadar güçlü bir ülke olduğunu, bizler gibi ses getiren insanların da bu anlamda bir fayda sunduğunu göstermiş olduk. Bundan sonra da el ele bir şeyler yapacağız” şeklinde konuştu.

Sanatçı Sertab Erener de Somali’deki durumun korkunç ve acıklı olduğunu, oradaki durumu anlatacak kelime bulmakta zorlandığını belirterek, ”Bildiğim kadarıyla Türkiye oraya hem sağlık anlamında hem de ekonomik anlamda çok ciddi bir yatırım yapacak. Bunu duymak bizi çok mutlu etti. Biz de sanatçılar olarak elimizden geleni yapacağız. Şartlar çok ağır. İnsanlığımdan utandım. Çok etkilendim, iyi ki gidildi. Bir şeyler yapmamız lazım” dedi.

Başbakan Erdoğan’ın önderliğinde Somali’ye gitmenin büyük bir şans olduğunu vurgulayan Erener, sözlerini şöyle sürdürdü:

”Aksi halde bir uçakla Somali’ye gitme şansınız yok. Zira Somali’ye herhangi bir uçak yok. Oldukça zor indik. Hatta pilot bizi uyardı. ‘İnişteki sorunlara hazırlıklı olun’ dedi. Ama o kadarına hazırlıklı değildik. Sonra gittiğimiz, gördüğümüz şey açlığın ötesindeydi. Silahlar bizi çok etkiledi. 16, 18 ve 20 yaşlarındaki çocukların üzerleri mermi ve silahlarla dolu. Açlığa mı bakacaksınız, oradaki garip gerilla durumuna mı, yoksa savaşa mı bakacaksınız? Belli bir süre sonra o kadar normal oluyor ki gördüğünüz resim. Nefes alamıyorsunuz, dehşete düşüyorsunuz gördükleriniz karşısında.”

Erener, ciddi anlamda bir ordunun korumasında ziyareti gerçekleştirdiklerini aktararak, Kızılaydan yetkililerin, konvoydan ayrılmanın ve gün batımından sonra bir yere gidildiği takdirde sağ kalmanın mümkün olmadığını söylediklerini kaydetti.

”İKİ ÇOCUKTAN BİRİ ÖLÜYOR”

Sanatçı Demir Demirkan ise insanlığın düşebileceği en vahim durumu gördüklerini belirterek, şunları kaydetti:

”İki çocuktan biri ölüyor. Sevdiğiniz ve vakit geçirdiğiniz bir çocuğun 15 dakika sonra öldüğü haberi geliyor. Bu gerçekten vahim bir durum. Biz orada 30 kişi gönüllü başlayıp, hastaneler bile kuran bir çalışma içindeyiz. Bu da inanılmaz bir sevgi yaratıyor Türkiye’ye karşı. Bütün zorlukların yanı sıra çok duygusal bir ziyaretti. Orada yaptığımız yardımlardan dolayı o halkın bize yansıttığı sevgi gösterisi inanılmazdı. Hala gülümsüyorlar, hala yaşama sevinçleri var, hala dans ediyorlar. Bir tarafta ölüm var, kırılıyorlar, diğer tarafta hala yaşam güçleri var. Suçu biz işliyoruz, cezayı onlar çekiyor. Bunu düzeltmemiz gerekiyor.”

Türkiye’nin sanatçılarıyla birlikte orada olmasının, farkındalık yaratmak adına önemli bir adım olduğunu kaydeden Demirkan, ”Oraya tarifeli bir uçak falan yok. Biz oraya başka türlü gidemezdik, bu uçakla gitmesiydik. Orada olamazdık ve toplumda bu farkındalığı yaratamazdık. İyi ki gittik, elimizden geleni de yapmalıyız” dedi.

Demirkan, uçaktan inilir inilmez aç ve eli silahlı insanların görüldüğünü vurgulayarak, ”İnsanlar birbirini, kendi halkını vuruyor. O an anlıyorsunuz, her an her şey olabilir. 13 yaşındaki çocuklar bile adeta mermi ile oynuyor. Yarım saat gibi bir süre sonra biz de gördüğümüz manzarayı kanıksamaya başladık. Bu insanlar ölüme, her şeye alışmışlar. Bu insanlık değil bence” şeklinde konuştu.

Somali’ye yardım için birçok sanatçının katılacağı toplu bir konser düzenlemeyi düşündüklerini dile getiren Demirkan, en güzel yardımı bu şekilde yapabileceklerine inandığını söyledi.