Vanlı depremzedelerden Feyzioğlu‘na sert tepki

Hukuk
EMOJİLE

Kentte 23 Ekim ve 9 Kasım 2011’de meydana gelen, 644 kişinin hayatını kaybettiği, binlerce kişinin yaralandığı depremlerden sonra Türkiye’nin farklı bölgelerinden çok sayıda arama kurtarma ekibi ile başta Başbakan Recep Tayyip Erdoğan olmak üzere bakanlar ve üst düzey yöneticiler Van’a geldi.

Yaklaşan kış mevsiminde depremzedelerin soğukta kalmaması için Başbakan Erdoğan’ın talimatıyla hummalı bir çalışma başlatan ekipler, önce çadır kent ardından kurulan konteyner kentlerde 175 bin kişiye hizmet vermeye başladı.

Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı (AFAD) ile Toplu Konut İdaresi Başkanlığı (TOKİ) tarafından depremden 39 gün sonra Van merkez ile Edremit ve Erciş ilçelerinde kalıcı konutların temeli atılırken, kentten ayrılmak isteyen çok sayıda aile de batı illerindeki misafirhaneler ve otellere yerleştirildi.

Depremin henüz birinci yıl dönümünde 18 bini aşkın konutun hak sahiplerine teslim edildiği kentte, konutların bulunduğu bölgelerde inşa edilen 27 okul, 24 cami, 10 ticaret merkezi ve sosyal donatı alanlarıyla adeta yeni bir Van kuruldu.

Yaklaşık 1,5 yıldan bu yana TOKİ konutlarında yaşamlarını sürdüren aileler, bir taraftan deprem öncesi zor şartlar altındaki hayatlarını geride bırakmanın mutluluğunu yaşıyor, bir taraftan da sıcak ve güvenli yuvalarında huzur içinde hayatlarını sürdürmenin keyfini çıkarıyor.

BAŞBAKANIMIZ BİZE YAPABİLECEKLERİNİN EN İYİSİNİ YAPTI

Deprem öncesi yaşantıları, deprem anı ve sonrasındaki sıkıntıları ile şu anki hayatlarına ilişkin açıklamada bulunan depremzede aileler, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’a yaptıkları için teşekkür etti.

Kalecik TOKİ konutlarında yaşayan Fatma İzcier, deprem günü yaşadıklarını hiçbir zaman unutmadığını ve asla unutamayacağını belirterek, devletin bu sürede kendilerine her türlü desteği verdiğini söyledi.

Özellikle çadır, konteyner ve konut yardımlarının unutulamayacağını anlatan İzcier, devlet ve milletin verdiği desteklerle şu ana kadar rahat şekilde yaşamlarına devam ettiklerini dile getirdi.

İzcier ile aynı evi paylaşan torunu Merve İzcier ise şunları kaydetti:

“Çok şükür depremin o kötü günlerini Başbakan Recep Tayyip Erdoğan sayesinde atlattık. Kendisine çok çok teşekkür ediyoruz. Deprem döneminde büyük zorluk çektik. Ama bize zaten elinden gelenin en iyisini yaptı. Feyzioğlu’nun söylediklerine kesinlikle katılmıyorum. Yaşamadan hiç kimse bilemez. Bu üç beş kişinin söylemiş oldukları bir Van’a mal edilemez. Çünkü Başbakan’ımız bize zaten yapabileceğinin en iyisini yaptı. Bize en kısa süre içerisinde ev verdi ve şu an rahat içerisindeysek onun sayesindedir. Konteyner döneminde de küçük olmasına rağmen 24 saat sıcak suyumuz, elektriğimiz, sıcak yuvamız vardı, üç öğün yemek veriliyordu.”

Depremde evlerinin yıkıldığını, çadır kent ve ardından konteyner kente yerleştiklerini anlatan Sefa İzcier de deprem öncesi evlerinin toprak ve bahçeli olduğunu şimdi ise doğal gazı olan, 24 saat sıcak suyu, parkı ve bahçeleri bulunan daha güzel bir yerde yaşadıklarını ifade etti.

Feyzioğlu’nun açıklamalarının gerçeği yansıtmadığını vurgulayan İzcier, “O, Van depremini yaşamadı. O süreci geçirmediği için bilemez. Bu tarz şeylerin konuşulması çok yanlış bir şey. Biz burada bunları gördük ve yaşadık. Başbakan’ımız her zaman bizim yanımızdaydı. Şu an hayatımızdan çok memnunuz ve Başbakan’ımıza çok teşekkür ediyoruz” diye konuştu.

HER NAMAZDA BAŞBAKAN’A DUA EDİYORLAR

Depremden sonra üç ay Mersin’de kaldıklarını, ardından Van’a döndüklerini anlatan Kalecik TOKİ sakinlerinden Osman Partak da konut kuraları çekildiği gün yaşadığı sevinci hiçbir zaman unutamayacağını ifade etti.

Partak, evinin yanı başındaki camide ibadetini yapıp, ailesiyle sıcak yuvada huzur içinde yaşadıklarını bildirerek, camide kıldığı her namazda Başbakan Erdoğan’a, Türkiye Cumhuriyeti devletine ve milletine dua ettiğini söyledi.

75 yaşındaki depremzede Nurettin Akkuş ise bir yıl gibi kısa sürede konut yapmanın herkesin harcı olmayacağına değinerek, “Allah, bana caminin yanında ev sahibi olmayı nasip etti. Bu nedenle her zaman Başbakan’a dua ediyorum. Allah ona hiçbir zaman keder vermesin. Köyde bir oda yapmak istesek bir senede zor yapardık, şimdi burada bir yılda şehir yapıldı. Bunları bilmeyen bilmez. O konuşanların ne bu dünyadan ne de ahiretten haberi var”

KİRA YARDIMI ALAN AİLELER DE AÇIKLAMADAN RAHATSIZ

Depremden önce kiracı olan ve uzun zaman konteynerde yaşadıktan sonra valilik tarafından ödenen kira yardımıyla Sıhke mevkisinde kiraladığı konutta yaşayan 5 kişilik Kaya ailesi de deprem anı ve sonrasında yapılan çalışmaları görmezden gelmeyi hiçbir vicdanın kabul etmeyeceğini belirtti.

9 Kasım’daki depremden yaralı kurtulan ve Van Asker Hastanesindeki tedavisinin ardından sağlığına kavuşan Levent Kaya, “Çadır kentte belirli bir süre kaldık. Sonra konteyner kente yerleştirildik ve orada da bir yıldan fazla kaldık. Daha sonra ailemize valilik tarafından kira destekli konut temin edildi. Cenab-ı Allah bu devleti kimsenin başından eksik etmesin. Bazıları, yapılanları bilmezlikten, görmezlikten geldi. 2-3 yıldır hiçbir sorun yaşamadık. Allah devletimize zeval vermesin. Tabii ki bazı sorunlar yaşanacak, sıkıntılar olaak fakat biz Gölcük depremini de hatırlıyoruz” dedi.

Depreme kirada oturduğu evde çocuklarıyla yakalandığını, deprem sonrası çadır kent, ardından da konteyner kentte yaşamlarını sürdürdüklerini anlatan Bedriye Çınar ise “Allah devletimizden razı olsun ve hiçbir zaman zeval vermesin. Her türlü sıkıntımızda yanımızda oldu. Şu an kiradayız ve kiramızı da devlet karşılıyor. Bizler için çok şey yapıldı. Bunları görmezden geliyorlar. O dönem bize gıda, giyim gibi bütün yardımlar kapımıza kadar getiriliyordu. Halen de yardım alıyoruz” ifadelerini kullandı.