Kaddafi’den İsyancılara Karşı İğrenç Yöntem

Olaylar
Mustafa Özcan’ın köşe yazısı Kaddafi, tecavüz için birliklerine viagra dağıtıyormuş. Bunu bazen askerlerine ve birliklerine ödül için yaparken bazen de hasımlarını aşağılamak için bu yönteme baş...
EMOJİLE

Mustafa Özcan’ın köşe yazısı

Kaddafi, tecavüz için birliklerine viagra dağıtıyormuş.

Bunu bazen askerlerine ve birliklerine ödül için yaparken bazen de hasımlarını aşağılamak için bu yönteme başvurduğu ifade edilmektedir.

Sözgelimi, İman El Abidi, Kaddafi askerlerinin iki gün boyunca kendisine tecavüz ettiklerini yabancı basına aktardığı gibi o günden beri faillerin bulunarak cezalandırılmasını da istemektedir. The Sunday Times gazetesi birçok tecavüz mağduresinin ifadelerini yayınladı.

Mısrata gibi şehirlerde Libyalı kadınlar Kaddafi’nin birliklerinin elinde uğradıkları tecavüz sahnelerini anlatıyorlar. Haklı taraf kim olursa olsun esasında İslam hukuku ve adabında Müslüman Müslüman’ın malını müsadere edemez ve ganimet olarak alamaz ve kadın ve çocuklarını da esir ve cariye yapamaz. Lakin Libya farklı bir örnek. Kaddafi hasımlarını insan olarak görmüyor. Aksine halkına ‘cürzanlar’ yani fareler olarak hitap ediyor. Dolayısıyla farelere her türlü muamele yapılabilir. Kaddafi’nin viagra dağıtması uç bir örnek olarak algılanabilir veya garip gelebilir. Halbuki, daha önceki yazılarımdan birisinde de temas etmiştim. Mısır’daki seçimlerde adaylar ve Ulusal Demokrasi Partisi yandaşlarına rüşvet olarak haşiş dağıttığı gibi viagra da dağıtmaktadır. Kaddafi’nin çocukları ve falcısı da Libya halkını Kaide’nin elinden uyuşturucu ve uyarıcı haplara alıştırıldığını iddia ediyor. Kaddafi kendisine karşı kalkışma içinde olan Libya halkının bunu ancak uyuşturucu ve uyarıcı haplar kullanarak yapabileceğini ve bunu onlara Kaide’nin sağladığını ileri sürüyordu.

Libya ve Mısır’da uyarıcı haplar ve haşiş ve esrar yaygın iken Yemenlilerin müptelalığı veya tiryakiliği başka. Yemenliler özellikle öğleden ve ikindiden sonra kat partilerinde bir nevi keyif verici madde olan kat çiğniyorlar. Sabahtan akşama Yemen’de ve Yemenlilerin bulunduğu civar bölgelerde kat satışlarına rastlayabilirsiniz. Her yerde ve yörede rastlanan satıcılardan kat destelerini ve yapraklarını alan Yemenliler köşeye çekilerek ‘tahzin’ adını verdikleri çiğneme işlemini gerçekleştirirler. Tekil veya grup halinde yapılan bu işlem saatlerce devam eder. Kat, işlemden geçirilmemiş olduğundan tabii bir keyif verici maddedir. Alışkanlık yapmakla birlikte işlemden geçirilmiş uyuşturuculara nazaran ağır değildir. Bundan dolayı da sigara gibi çok yaygınlaşmıştır. Yemen Cumhurbaşkanı Ali Abdullah Salih de ‘katçılar’ adını verdiği muhataplarını ciddiye almıyor. Kaddafi’nin ‘hapçılar’ dediği halkına Ali Abdullah Salih katçılar diye hitap ediyor.

Siyasi muhatabı olan partiler ve kanaat önderi olan alimler birkaç kez uzlaşma formülü önerdiler ve çekilmesini takip eden bir geçiş döneminden sonra serbest seçimlerin yapılmasını istediler. Lakin Ali Abdullah Salih iktidarını terk etmek yerine muhataplarını suçlamayı ve karalamayı yeğledi ve onların bu kararlarını kat meclislerinde aldıklarını ve dolayısıyla tekliflerinin bir kıymet-i harbiyesinin olmadığını söyledi. O da kat partilerinde kafayı bulanların sabah akşam rejim değiştirmeye yöneldiğini ve kat partilerinde muhaliflerinin rejim yıkıp rejim kurma alışkanlığı kesp ettiklerini iddia ediyor,    

*

Yemen Cumhurbaşkanı Ali Abdullah Salih de Kaddafi gibi halkını hafife alıyor. Bu firavuniyet sıfatıdır. Zira, Kur’an Firavun ve firavunlar için ‘festehaffe kavmehu’ yani kavmini ve halkını hafife aldı ifadesini kullanıyor. Ali Abdullah Salih bu bağlamda, halk hareketlerini grip salgınına benzetmiştir ve dolayısıyla konjonktürel olduğunu ima etmektedir. Firavun kavmi gibi Arap zorbalarının iktidarı altında yaşayan Arap halkları ise Firavun toplumuna benzemiyor ve ‘semi’na ve ata’na/ duyduk ve boyun eğdik’ demiyorlar. İntibaha geldiler. Onları ne haplar ne de katlar uyutabilir artık. Ve halkına böyle muamele eden rejimlerin vay haline ve gitmesi mukadder ve haktır. Bu rejimler sübyanlıklarını ve çocukluklarını ortaya koyarken halklar ise reşit olduklarını ispat etmişlerdir. Reşit bir halkı çocuklar idare edemez.

Yeni Akit