Kadınlar Neden Uzun Yaşar?

İnternet

"Human Reproduction" dergisinde yayımlanan araştırma, iki dişi genomdan (bir kromozom takımı üzerindeki bütün genetik madde) doğan farelerin normal farelere göre ortalama 186 gün fazla yaşadığını gösterdi.

Ekibiyle birlikte genomun oynadığı rolü aydınlatmak için kolları sıvayan Prof. Tomohiro Kono, "Neredeyse tüm dünyada kadınların erkeklerden daha uzun yaşadığının bilindiğini, yaşam süresi arasındaki farkın diğer memelilerde de bulunduğunu" belirtti.

Bilim adamları, cevap bulabilmek amacıyla sperm olmadan doğan farelerin yaşam süresini araştırdı.

Bunun için bir günlük olgunlaşma devresinden önceki dişi cinsiyet hücrelerini alan bilim adamları, hücrelerin genetik maddesini değiştirdi ve genlerin sperm geni gibi "davranmasını" sağladıktan sonra, bunları yetişkin farelerin çekirdeği alınmış, döllenmemiş hücrelerine aktardı.

Embriyon olarak gelişen "oluşturulmuş" dişi cinsiyet hücreleri, taşıyıcı annelere nakledildi. Bu annelerden genetik olarak iki annesi olan ve babası olmayan 13 fare dünyaya geldi. Bu fareleri 13 "normal fare" ile karşılaştıran bilim adamları, "normal farelerin" ortalama 655,5 gün, diğerlerinin 841,5 gün yaşadığını gördü.

Araştırmacılar ayrıca, iki anneli farelerin daha iyi bağışıklık sistemine sahip olduğunu belirledi. Yaşam süresindeki farklılığın, 9. kromozomdaki, doğum sonrası gelişmeyle bağlantılı Rasgrf1 geninden kaynaklanıyor olabileceği belirtildi.

Sonuçların, yaşam süresi konusunda cinsiyetler arasındaki farkın genomdan kaynaklandığını, sperm genomunun memelilerin yaşam süresine olumsuz etkisi olduğunu gösterdiğini belirten Prof. Kono, bu araştırmanın, memelilerin yaşam süresi anne ya da babanın veya her ikisinin genomunun yapısına mı bağlı ya da neden kadınların yaşam süresinin erkeklerden daha uzun olduğu gibi temel sorulara cevap olabileceğini ifade etti.