İkinci Dünya Bulundu mu?

Buluşlar
Güneş Sistemi’nden 20 ışık yılı uzaklıktaki Gliese 581 yıldızının yörüngesindeki kayalık bir gezegenin, Dünya benzeri yaşama elverişli özelliklere sahip olabileceği belirtildi. Gliese 581d gezeg...

Gliese 581d gezegeninin modeli üzerinde yapılan analizlerde, gezegende yaşam şartları oluşması için yeterli sıcaklık ve nemin bulunduğu anlaşıldı.

Yoğunluğu Dünya’nın neredeyse 7 katı olan Gliese 581d’nin sahip olduğu bu özellikler, gezegende sıvı halde su bulunması ihtimalini güçlendirdi. Bilim dünyasını heyecanlandıran araştırma, Fransa’nın Ulusal Bilimsel Araştırma Merkezi (CNRS) tarafından yapıldı.

CNRS’in basın açıklamasında, “büyük bir gezegende olması beklendiği gibi Gliese 581d’nin de yoğun karbondioksit içeren bir atmosfere ve okyanuslar, bulutlar ve yağmur oluşumu için yeterli sıcaklığa sahip olduğu” ifade edildi.

“G” DEĞİL “D”

Gliese 581 yıldız sistemindeki ilk gezegen, Gliese 581c, 2007 yılında keşfedilmişti. Bilim insanları, “Zarmina” adı verilen ve geçen yıl keşfedilen Gliese 581g’nin ise Dünya benzeri olduğunu iddia etmişti.

Bu iddialar neredeyse tamamen çürütülürken, CNRS çalışmasıyla Gliese 581 sistemindeki Dünya benzeri gezegenin 581d olabileceği ihtimali güçlendi. CNRS’den Robin Wordsworth, “gezegenin atmosferindeki yoğun karbondioksit nedeniyle ısıyı tuttuğunu ve kırmızı cücenin ışınlarının da yüzeyini ısıttığını” söyledi.

Gliese 581d’ye ulaşmak ise hiç kolay olmayacak. Mevcut teknolojiyle gezegene ulaşmak 300 bin yıl sürecekken, ışık hızına sahip bir uzay aracı bu mesafeyi 20 yıla indirecek.

Haber3.com