Hubble’dan İlginç Fotoğraf

Bilgisayar
Hubble Uzay Teleskobu, muhtemelen 2009 yılında meydana gelen asteroit çarpışmasından arta kalan X şeklindeki bir parçanın resimlerini dünyaya iletti. Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi‘nden (NAS...

Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi‘nden (NASA) yapılan açıklama, uzayda ilk defa X şeklinde bir parçanın görüntülendiğini, bu tuhaf parçanın büyük olasılıkla bizim Güneş sistemimizde Şubat veya Mart 2009 yılında, iki asteroitin çarpışması sonucu oluştuğunu belirtildi.

Fotoğrafı Ocak-Mayıs 2010 arası çekilen, "P/2010 A2" adı verilen, eni 130 metreye varan nesne, çapları 1 santimetre ile 2,5 santimetre arasında değişen parçacıklardan oluşan bir kuyruğa sahip.

NASA’da görevli araştırmacılar, sözkonusu oluşumun, büyük bir asteroitin kendisinden 3 veya 6 metre daha küçük bir asteroitle çarpışması sonucu meydana geldiğini ifade ediyor.
İngiliz dergisi "Nature"’ün 14 Ekim tarihli sayısında yayımlanan araştırmaya göre, iki asteroit, saatte 18 bin kilometre hızla çarpıştı, çarpışmanın etkisiyle küçük asteroit toz haline gelirken, büyük asteroitin ise kütlesi küçüldü.

ABD’nin Kaliforniya üniversitesinde görevli uzaybilimci David Jewitt‘e göre, iki asteroitin çarpışması sonucu küçük bir atom bombası kadar güçlü bir patlama meydana geldi.
Jewitt, "Sözkonusu asteroitler, Güneşe göre bulundukları konumlarından dolayı, çarpışma anı izlenememiş" dedi.

Çarpışma sonucu ortaya çıkan X şeklindeki tuhaf parça, Hubble‘ın güçlü kameraları tarafından Mars ve Jüpiter gezegenleri arasında bulunan asteroit kuşağında görüntülendi.