En Büyük Kara Delik Bulundu!

Bilgisayar
Bugüne kadar bilinen en büyük karadelik Dünya’ya 50 milyon ışık yılı uzakta bulunuyor. Yahoo internet sitesinde ABD’nin 70 yıllık köklü bilim kurumu Jet Propulsion Laboratory‘nin (Je...

Yahoo internet sitesinde ABD’nin 70 yıllık köklü bilim kurumu Jet Propulsion Laboratory‘nin (Jet Motorları Araştırma Merkezi) kurulu olduğu California eyaletinde Pasadena kentinden bildirildiğine göre, astronomi katalog numarası "M87" olan kara delik, Dünya’nın 50 milyon ışık yılı uzağında bulunuyor.

Almanya’nın güneybatısında Baden-Württemberg eyaleti Heidelberg kentindeki Max Planck fen bilimleri "atomaltı ve dünya dışı fizik araştırma kurumu", kara deliğin büyük kütlesini teyit etti.

Texas Austin Üniversitesi’nden astrofizik uzmanı Karl Gebhardt ile Max Planck’dan Jens Thomas, "kara deliklerin gökadaların (galaksi) oluşumunda büyük yeni bilgiler sağlayacağını" söyledi.

M87 gökcisminin (kara deliğin) kütlesi öyle büyük ki, Güneş’in kütlesinin tam 6 milyar 400 milyon katı.

Amerikan Astronomi Cemiyeti’nin Pasadena’da yapılan 214. yıllık toplantısında, M87 hakkında bildiri okundu ve büyük ilgi uyandırdı.

M87’ye ilişkin makaleler ve Pasadena bildirileri, yazın çıkacak Astrofizik Dergisi’nde yayımlanacak.

50 milyon ışık yılı uzakta M87’nin uzaklığına "yakınlardan örnek" şöyle verilebilir: Güneş Sistemimizin üyesi olduğu eliptik sarmal Samanyolu Gökadası, uzun çapında 110, kısa çapında 60 bin ışık yılı genişliğinde.

Samanyolu’na en yakın galaksi olan Andromeda’nın çapının Samanyolu’nun iki mislinden fazla 250 bin ışık yılı genişliğinde olduğu tahmin ediliyor.

1 ışık yılının uzunluğu, 9,9 trilyon km.