“Kayıp Dünya” Keşfedildi!

Araştırma
İngiliz bilim adamları, Antarktika deniz yatağında kara seviyesinin 8.000 feet (2438 metre) altında, bilinmeyen türlerin yaşadığı ‘kayıp dünya’yı keşfettiler. PLoS Biology dergisinde yayın...

PLoS Biology dergisinde yayınlanan araştırma sonuçlarına göre, Denizaltı volkanları çevresinde yaşayan türler kurşun eriten sıcaklıkta, volkan ağızlarından gelen havayla hayatlarını sürdürebiliyor. Denizaltından götüntü çekmek için tasarlanmış özel araçtan görüntülerde Hint ve Antarktika okyonusun denizaltı volkan bacaları çevresinde yaşayan türler görüntülenirken, bilinen türlerin yanı sıra bilinmeyen deniz canlıları da keşfedildi.

Antarktika Doğu Scotia Ridge açımlarının deniz dibinde Hidrotermal delikleri etrafında yaşam normlarını belirleyen ilk keşif ekibinin raporlarına göre, uzaktan kumanda edilebilen özel tasarlanmış denizaltı sayesinde, söz konusu ‘gizli alem’de yaşayan canlıların fotoğrafları çekildi.

300 santigrat dereceden daha yüksek sıcaklıkta yaşayan yengeçler, bilim adamlarının hiç tanımadığı türde yeni bir ahtapot cinsi dahil olmak üzere midyeleri andıran, mercansı, süngersi ve yosunsu deniz canlıları kolonileri bilim adamlarını dahi şaşırttı.

Yüksek sıcaklıkta yaşayan 16 cm uzunluğundaki yeti yengeçlerin kabuklarındaki yanıklar dikkat çekerken, yedi kollu bir deniz yıldızı da keşfetilen yaratıklar arasında dikkat çekti.

Oxford ve Southampton üniversitelerinden araştırmacılar, deniz altı araştırmalarının, başka dünyalardaki yaşam araştırmalarına da yardımcı olacağını belirterek, deniz ışığının ulaşmadığı aydınlık ortamda yaşayan ısıya dayanaklı canlılar üzerinde araştırmaların önemine dikkat çekiyorlar.
İngiltere Southampton Üniversitesi’nde Deniz Biyolojisi bölümünde öğretim görevlisi Deniz biyoloğu Dr. Jon Copley, söz konusu volkanların sadece hayat içinr gerekli havayı değil, değerli deniz minerallarini de püskürttüğünü tahmin ettiklerini söyleyerek, hükümetleri bu alana yatırım yapmaya davet etti.

Hidrotermal ağızlar ilk kez 1977 yılında keşfedilmiş ve bazı ekipler daha önce de Pasifik ve Hint okyanusları derinliklerinde araştırmalar yapmıştı. Haber 7’nin bu konuda 2006 yılında yayınladığı "Dipteki yaratıklar ve uzayda yaşam" konulu haberde bu konuyla ilgili bilimsel ayrıntıları bulabilirsiniz. Ancak bu kez daha önceki araştırmalardan çok daha farklı sonuçlar elde edildiği belirtildi.

haber7.com