İnsanoğlu milattan önce de peynir yiyormuş

Araştırma
Çin’in başkenti Pekin’deki Bilimler Akademisi Üniversitesi araştırmacıları, Taklamakan Çölü’nde bulunan mumyaların boğazlarında ve göğüs kısımlarında peynir parçaları buldu. M.Ö. 161...

M.Ö. 1615 yılına ait oldukları sanılan mumyaların, dönemin inanışları doğrultusunda ölüm sonrası yaşamda aç kalmamaları için boğazlarına ve göğüs boşluklarına yerleştirilen peynir parçaları ile gömüldüğü tahmin ediliyor.

Şimdiye kadar bulunan en eski peynirin yapımında yağı alınmış süt kullanılmış.

Çin Bilimler Akademisi Üniversitesi Arkeoloji Bölümü’nden Yimin Yang, Discovery News’e yaptığı açıklamada, “Mumyaların boğazında bulduğumuz peynir parçaları, günümüze kadar hiç bozulmadan gelen en eski süt ürünleri. Keşif, kefirin gizemli tarihini M.Ö. 2. yüzyıla kadar götürüyor ve kefirin bilinen en eski süt mayalama yöntemi olduğunu gösteriyor” dedi.

Mumyaların bulunduğu Taklamakan Çölü’ndeki hava kuruluğu ve tuzlu toprağın peynirin bozulmasını engellediği varsayılıyor.

On mezara gömülen mumyalarda 13 parça peynir bulan araştırmacılar, sarımsı organik maddeler olarak niteledikleri parçaların peynir olduğunu ancak içlerindeki proteinleri analiz ederek ortaya çıkardı.

Araştırmacılardan Andre Şevçenko, “Sadece dünyanın en eski peynirini değil, en eski teknolojilerden birini de bulduk” dedi.

Avrasya’nın doğusunda üç bin yıl önce laktozsuz probiyotik süt ürünleri üretildiğini gösteren araştırma, “Journal of Archeological Science” dergisinde yayımlandı.