Dünyada 8.7 Milyon tür var

Araştırma
Bilim insanlarının araştırma ve tahminlerine göre dünyada 8,7 milyon tür var ve bunların önemli bir kısmı henüz keşfedilmemiş. Amerikalı ve Kanadalı bilim insanlarının PLoS Biology dergisinde yayımlad...

Amerikalı ve Kanadalı bilim insanlarının PLoS Biology dergisinde yayımladıkları araştırmaya göre dünyadaki türler konusunda bugüne kadarki tahminler arasında çok büyük farklılıklar vardı. Uzmanlara göre bu sayı 3 ile 100 milyon arasında yer alıyordu. Ancak Hawaii Üniversitesi’nden Camilo Mora ve Dalhousie Üniversitesi yeni bir analiz tekniğiyle daha kesin bir rakama ulaştığını açıkladı.

Yeni analiz tekniği konusunda bilgi veren Mora, soy ve sınıfla ilgili bilgileri temel alarak tür sayısına ulaştıklarını, bu çalışma sırasında iyi araştırılmış soyları incelendiğini söyledi. Yine daha az bilinen türlerin sayısı bulunmuş ve bu şekilde 1,3 milyonluk hata payıyla 8,7 milyona ulaşılmış.

Araştırmacılar sadece hücre çekirdeğine sahip olan canlıları hesaba katmışlar, bakteri gibi hücre çekirdeği bulunmayan canlılar bu sayıya dahil edilmemiş.

Sonuca göre dünya üzerinde yaşayan en büyük grubu hayvanlar (7,8 milyon) oluşturuyor. İkinci sırada mantarlar (yaklaşık olarak 610.000) yer alıyor. En küçük grup ise bitkiler (300.000 civarı).

Tüm türlerin dörtte biri okyanuslarda yaşıyor. Bilim insanları, şu ana kadar insanların türlerin çok küçük bir kısmını tanıdığını karada yaşayan türlerin yüzde 86’sının ve denizlerde yaşayan türlerin ise yüzde 91’inin henüz keşfedilmediğini söylüyorlar.